Kundeservice er en af de vigtigste elementer i enhver virksomhed. Uden god kundeservice vil dine kunder simpelthen ikke få den samme oplevelse, som hvis de handlede med en virksomhed, der ydede en fantastisk kundeservice. I denne artikel vil vi give dig fire tips til, hvordan du leverer en god kundeservice.
Tip 1: Kunden har altid ret!
Vi ved alle, at kunden har altid ret, og det er vigtigt at huske. Tag fat i en komplikation med et smil og løs den hurtigst muligt. Hvis du ønsker at yde god kundeservice, så tal din kunde efter munden og mak ret! Du må aldrig starte en diskussion med kunden, for det kan ende med en dårlig anmeldelse!
Tip 2: Vær venlig!
Det er meget nemmere for dine kunder at samarbejde med dig, hvis du er venlig overfor dem. Svare på spørgsmål direkte og behandle din kunde, som om de var en langvarig ven. Sørg altid for at tale åbent og forstående, og hvis det er muligt, så brug smileyer, så tonen ikke kan misforstås.
Tip 3: Giv rabat, når du kan
Hvis du kan, og det er muligt, så giv din kunde en rabat. Dette vil ikke blot give dem en god følelse, men de vil også huske dig som den virksomhed, der tog den ekstra indsats for at holde dem glade!
Tip 4: Vær nem og hurtig at komme i kontakt med
Det er vigtigt at være nem at komme i kontakt med. Sørg for, at dine kunder kan nå dig hurtigst mulig via email, telefon eller endda sociale medier. Jo lettere det er for din kunde at få svar jo mere tilfreds vil de være. Det kan være en ide at kigge på https://www.puzzel.com/dk/, som tilbyder en samlet platform, som er et kontaktcenter, som både kommer kunderne til gode, men også for medarbejderne.